Niemand is perfect. Gelukkig maar. Maar soms niet zo fijn, als het je therapeut betreft en dat gevolgen heeft voor jou. Maar, helaas, ook je therapeut is een mens en mensen kunnen fouten maken. Ik dus ook.

Mocht je ergens ontevreden over zijn over mijn functioneren, iets wat ik heb gezegd, juist niet gezegd of gedaan, hoop ik dat je me dat kunt en durft te vertellen. Misschien al tijdens de sessie, misschien achteraf. We kunnen het er dan over hebben, ik kan zonodig mijn excuses aanbieden, en we kunnen samen zoeken naar een oplossing. 

Mocht je niet tevreden zijn over de afloop van zo'n 'bijstuur'-gesprek, kun je daar nog verdere stappen in nemen. 

1. Neem contact op met het secretariaat van de Nederlandse Beroepsvereniging van Hypnotherapeuten (NBVH) en vraag contact met de klachtenfunctionaris. .

Mailadres: secretariaat@nbvh.nl of telefoon 085 – 90 22 837 (elke werkdag tussen 9.00 uur en 16.00 uur).

2. Mocht een gesprek met deze functionaris je nog niet tevreden stellen, kun je alsnog tot de geschilleninstantie waar ik aangesloten ben wenden.

Ik ben aangesloten bij de SCAG (www.scag.nl, telefoon 085-9022863, mail info@scag.nl). Dit is een onafhankelijke geschilleninstantie. Hier zal een team professionals zich over uw klacht buigen en deze behandelen. Je hoeft daar niet voor te betalen. 

Uiteraard hoop ik dat er nooit aanleiding toe zal zijn. Maar mócht het nodig zijn, is mijn dringende verzoek: loop niet kwaad weg maar kom boos terug!

 

Complaints

Nobody is perfect. And that is a good thing. However, this means that I, as your therapist, can make mistakes as well.

Should something happen over which you have a complaint (e.g. something I said, didn’t say, did or didn’t do that you feel unsatisfied) about, I hope you will be willing to talk it over with me. Either during the session, or after. We can discuss it, I can offer my apologies if needed, and we can find a solution together.

Should this conversation still feel as unsatisfactory to you, you can take up contact with the Complaints Officer of my professional organization, the NBVH (www.nbvh.nl).

Should the outcome of this procedure still not satisfy you, you can take up contact with the dispute body which I am affiliated with, the SCAG (www.SCAG.nl).

A team of independent professionals will be handling your complaint.

Of course, I hope that I will never give raise to an occasion like this. However, should it occur, it’s my urgent request: Don’t walk out being angry, but return being cross with me!